Een nieuwe zes weekse challenge, Go Kristel!

Even voorstellen: Wie is Kristel?

Kristel is afgelopen weken bezig geweest gewicht te verliezen door gezond te eten. Met uitzondering van het weekend, want dan vindt ze het gezellig om met haar gezinnetje of vrienden een drankje te nuttigen en of gezellig te tafelen. Natuurlijk houdt ze mijn naam wel in haar achterhoofd. Het is gelukt om veranderingen in haar eetgedrag aan te brengen. En nu gaan we er voor zorgen dat de verloren kilootjes er niet direct weer aanzitten, en misschien nog een paar extra kilootjes verliezen.

6 weekse challenge Kristel

Haar doelstelling:

Haar doelstelling is om in 6 weken tijd 3 kilo af te vallen en te werken aan een strakker en fitter lichaam, bikini-body!!

Hoe gaan we de zes weekse challenge aanpakken??

Een gezonde leefstijl in combinatie met actief bezig zijn. De 1ste week van onze challenge zijn we bezig geweest met kracht- en intervaltraining.

Veel vrouwen zijn bang om actief aan de slag te gaan met gewichten, vooral uit angst dat ze te gespierd worden. Maar krachttraining is ook voor vrouwen uitermate geschikt. Het heeft niet alleen enorm veel gezondheidsvoordelen, maar het helpt je ook om vet te verliezen. Vet verliezen is simpelweg meer calorieën verbranden dan dat je binnenkrijgt. En laat nou net krachttraining je metabolisme – het verbranden van calorieën – een enorme oppepper geven. Het herstel van de gebruikte spieren, kost het lichaam namelijk veel energie en zet de vetverbranding in de hoogste versnelling. Niet alleen tijdens het trainen, maar (juist) ook daarna als je al lang en breed op de bank bent geploft.

In de eerste weken gaan we kracht opbouwen, het gewicht verhogen. We proberen dit elke week te verbeteren door bijvoorbeeld een herhaling extra uit te persen of het gewicht licht te verhogen. Het geeft Kristel een enorme kick. Een enige nadeel is de spierpijn, maar dat gaat ook over. De 1ste week heeft ze het geweldig gedaan! Ben als coach al super trots op Kristel, topper!!

Op naar week nr. 2!!