Push harder than yesterday if you want a different tomorrow

Hoe is week 2 gegaan met BenFit?

Op vrijdag 11 november hadden we afgesproken om de vorige week te evalueren. Tussen haar afspraken door maakte ze dus even tijd om met mij te zitten en natuurlijk ook nog te sporten.
Dit was de 2e week dat Bernadine een voedingsschema kreeg. Dit, omdat ze vorige week al was afgevallen! Ze mag nu van mij minder eten dan de vorige keer. Dit was voor haar gevoel nog steeds veel, maar dat komt omdat ze niet gewend is om zoveel te eten op een dag. Het eten ging al beter dan de vorige keer.

Al met al was het een goede week voor Bernadine. Ze is afgevallen en haar vetpercentage is ook gedaald! Na de meting van vorige week vrijdag waren Bernadine en ik zeer tevreden, dus konden wij met een goed gevoel het weekend in!

Bernadine Trainingsweek 2

Wat heeft Bernadine deze week anders gedaan dan normaal met het sporten?

Ik heb deze week voor het eerst meegekeken met een rondje van de Milon cirkel, hier hebben we het een en ander aangepast.
Vooral de zwaarte van de oefeningen hebben we aangepast, ze trainde voor mijn gevoel te underloaded.
Hier kwam ze na een rondje zelf wel achter, dus hebben we de oefeningen verzwaard.
Achteraf beviel dit goed, omdat ze op deze manier veel meer voldoening uit de oefeningen heeft gehaald.
Haar bevindingen waren dan ook dat het veel anders voelde dan normaal maar dan gelukkig op een goede manier.

We zijn samen wat verder gaan kijken wat we nog meer konden en wilden aanpassen. Op de loopband gaat ze deze week de omvang van de training wat langer maken. Zo blijft ze zichzelf uitdagen en kan ze stappen gaan maken.

Wat hebben we deze week geleerd?

Dat je bij de Milon Cirkel elke oefening alles moet geven om het maximale eruit te halen. Ze voelde het verschil duidelijk en daardoor weet ze dat ze daar ook nog volop vooruitgang in kan boeken.

Dus de subtitel zegt het eigenlijk al: “Werk harder dan gisteren als je een andere morgen wil zien.”